Zakaj obstajajo razlike pri merjenju partnerskih kampanj v storitvi Google Analytics

Zakaj obstajajo razlike pri merjenju partnerskih kampanj v storitvi Google Analytics


GA je odličen služabnik, a slab gospodar

Google Analytics je najbolj razširjeno merilno orodje ne samo za e-trgovine. Največja prednost je v tem, da je brezplačno in zagotavlja vse ključne podatke o uspešnosti strani, virih in obnašanju obiskovalcev, predvsem pa pogled na ekonomske kazalnike učinkovitosti spletnega oglaševanja iz vseh oglaševalskih virov in njihovo primerjavo. Je super, a ne popolno, realni delež in prispevek posameznih sredstev k pridobitvi danega naročila se ne bo prikazal. Oz. se bo, ampak le s svojim poenostavljenim pogledom, ki je v marsičem sporen. Vedno je treba razmisliti, ali primerjam hruške s hruškami, ali so moji sklepi pravilni in ustrezajo dejstvi. In torej, ali odločitve po podatkih v GA ne morejo biti napačne/napačne.

Kljub temu je GA še vedno malik za številne e-trgovine. Pogosto naletimo na argumente, kot je “…ampak tega ne vidim nikjer v GA”. Tipičen primer je pogosto uporabljeno vrednotenje oglasa po Zadnjem kliku. Ali klasični primer, kjer 1 + 1 + 1 ni enako 3. T.j. 3 oglasni kanali, od katerih vsak prikazuje 1 konverzijo, vendar GA vidi samo 1 konverzijo, ki je vedno pripisana samo enemu od njih. Kateremu, s katerega zornega kota in zakaj, se lahko razlikuje in prav to je tukaj v igri.

 

Zakaj uporabljati tudi druga orodja

Na splošno je razlika med GA in drugimi sistemi posledica različnih meritev med posameznimi pripomočki. Medtem ko npr. Sistemi PPC uporabljajo meritve klikov, GA pa promet/obiskanost. Čeprav mnogi ljudje zamenjujejo te meritve, je med njimi bistvena razlika. Toda v tem članku ne želim razlagati, zakaj in v čem je GA odličen in v čem, nasprotno, slab ali celo napačen za odločanje. To je za drug članek. Pogledali bomo odnos GA do beleženja in ocenjevanja uspešnosti in koristi partnerskega trženja.

 

Večina ne samo e-trgovin uporablja vzporedno ali celo izključno druga analitična orodja, ki lahko dajo bolj realistično sliko o dejanskih koristih, zlasti ko gre za prispevek in resnične koristi posameznih oglaševalskih medijev in virov.

 

Kako se sledi v partnerskih sistemih

Tako kot pri PPC, RTB in drugih oglaševalskih sistemih, se tudi pri partnerskem trženju uporabljajo posebna orodja za merjenje in poročanje, ustvarjena za ta marketinški kanal in njegove posebnosti. V Dognetu uporabljamo sistem Post Affiliate Pro, ki je na trgu že več kot 15 let in ga uporabljajo partnerska omrežja in neposredno e-trgovine po vsej Evropi.

Partnerska promocija deluje tako, da ima partnerja, torej pridruženega partnerja, ki se odloči, da bo na svojo spletno stran umestil neko obliko oglaševalčevega oglasa (e-trgovine), v reklamo vstavi povezavo, ki vsebuje določene partnerske parametre (edinstven ID partnerja, ID pasice) in utm parametre oglaševalca prav zaradi GA. Na ta način mora ustvariti povezavo in če potencialni obiskovalec klikne nanjo na njegovi spletni strani, bo partnersko omrežje klik takoj zabeležilo. Shranilo se bo od kje, kam, točen čas, oblika oglasa tega klika. Takoj, ko tako dostavljen obiskovalec pošlje naročilo, se zaradi  prodajne kode pošljejo informacije s hvaležne strani oglaševalca (e-trgovine) in konverzija se zabeleži v partnerskem omrežju. Ta se potem glede na identifikacijske podatke (glej spodaj) pripiše oglaševalcu in partnerju, ki je stranko pripeljal glede na identifikacijske podatke (glej spodaj) in se izračuna provizija. 

 

Kako merimo konverzije v sistemu Dognet

Za identifikacijo in merjenje v sistemu Dognet primarno uporabljamo piškotke. Vsekakor pa zaradi vedno večjih omejitev spremljamo vir uporabnika in beležimo provizije na podlagi številnih parametrov.

Tu so vsi identifikatorji po vrstnem redu njihove uporabe:

    • Edinstvena koda kupona za vplivneže – edinstvena koda, ki jo ustvari oglaševalec za določenega partnerja, je na prvem mestu. Zato nikoli ne kopirajte kod kuponov z drugih spletnih mest ali družbenih omrežij.
    • Pravilno vnesen ID izdajatelja – uporablja se za integracijo S2S (povratni URL). Na primer, pri sledenju akcije Zaloz.ma, kjer je potencialna stranka napisana klasično preko JavaScripta, oglaševalec shrani ID partnerja za potencialno stranko, ko je profil stranke v celoti izpolnjen, zapiše naslednjo provizijo v višini 7,70 € preko postback URL.
    • 1st a 3rd party cookies –  ob kliku na povezavo partnerja (bodisi neposredno ali preko preusmeritve) se v brskalniku ustvarijo 1st a 3rd party cookies. Piškotki so povezani z določenim brskalnikom in jih je mogoče enostavno izbrisati
    • HTML5 Web Storage cookies – Piškotki HTML5 so shranjeni v lokalni shrambi in jih ni tako enostavno izbrisati
    • Flash cookies – Flash piškotki niso več specifični za brskalnik, zato so piškotki Flash, ustvarjeni v Firefoxu, veljavni tudi v Chromu, IExplorerju, Operi itd.
    • Uporabniški agent in IP naslov – Vrsta in različica brskalnika stranke v kombinaciji z naslovom IP
    • IP naslov – izključno IP naslov stranke

Razlog in cilj je čim bolj natančno in pošteno sodelovanje pridruženih partnerjev za vse sodelujoče strani.

 

Kako GA beleži uspešnost in poroča

GA beleži vse dogodke v glavnem na podlagi http napotitelja z uporabo parametrov utm. Obstaja pa veliko situacij, ko GA ne zabeleži teh informacij in se Dognet ne pojavi nikjer v danem naročilu v GA, čeprav je bilo očitno tako. Razlogi so lahko na strani naprave, ki jo uporablja stranka, nastavitvah brskalnika, načinu identifikacije obiska pridruženega omrežja (glej zgoraj), napaki na strani pridruženega partnerja, pa tudi težavah na sami spletni strani oglaševalca.

 

Razlike v GA in v sistemu Dognetu? Oba sistema imata prav!

Partnerski sistemi uporabljajo veliko natančnejši način merjenja partnerskega kanala, uporabljajo več identifikacijskih parametrov, zato je pridruženi partner za dano naročilo vedno pravilno identificiran.

Oglejmo si situacije, ko v sistemu Dognet v svoji kampanji vidite naročila, ki jih “ne najdete v GA”. Oz. vidite naročila, vendar jih ne vidite nikjer na nakupovalni poti kot vir Dognet. Govorim konkretno v poročilu GA: konverzija -> večkanalni filtri -> pomožne konverzije -> primarne dimenzije = vir/medij.

Ko se v GA in Dognet “ne srečajo” = se v naročilu v GA ne bo prikazal vir “Dognet”.

  • Partner ima neposredno povezavo in ne daje utm – v GA se ne vidi napotitelja in Dogneta kot vir
  • Parametre utm “nekdo” odstrani (proxy, protivirusni program, požarni zid) – dtto
  • Ponovno nalaganje strani po odobritvi piškotkov, kolo sreče = obisk je že izveden kot neposreden dostop, zato je konverzija zabeležena v GA
  • Sledenje IP – s tem se bomo več ukvarjali v naslednjem poglavju
  • Uporabnik izbriše piškotke med obiskom in naročilom – GA spet navaja “Neposredno” kot vir konverzije
  • Preusmerjene strani (301) po preoblikovanju – če se parametri klika ne prenesejo, se bodo v GA znova pojavili kot neposredni
  • omrežja – kot vir je naveden Facebook, YouTube, Twitter itd.
  • Novičnik – kot e-poštna stranka (Gmail, Seznam itd.)
  • Dvojnost ni kanonična – Google se sam identificira kot vir
  • Trenutno znane situacije, opisane v tem članku

Torej je jasno, da se lahko zelo pogosto zgodi, da poročila v GA ne ustrezajo temu, kar vam poroča partnerski sistem. Toda to je precej pogosto pri vsakem oglaševalskem sistemu. Po eni strani smo sposobni kadar koli jasno dokumentirati vse dokumente in parametre, ki identificirajo vsako upravičenost do naročila in provizije.

 

V imenu Dogneta jasno izključujemo, da bi lahko bil zahtevek za konverzijo in provizijo zabeležen brez resničnega klika oglasa našega pridruženega partnerja na poti konverzije, medtem ko so izpolnjeni parametri kampanje.

 

Na kratko o sledenju IP – da ali ne in kako ga nastaviti

Sledenje IP se uporablja za beleženje konverzije, ki jo posreduje pridruženi partner v situaciji, ko ni mogoče uporabiti običajnega merjenja konverzij piškotkov. Natančneje velja v naslednjih primerih:

  • naročilo je bilo zaključeno na drugi napravi, kot prvi klik, torej na drugi napravi iste stranke ali na napravi katerega drugega člana gospodinjstva
  • pri brisanju piškotkov iz brskalnika (namerno ali nenamerno) med prvim klikom in pošiljanjem naročila
  • z absolutnim blokiranjem zahtevanih piškotkov (ITP) na strani brskalnika (Safari)

Oglaševalec ga nastavi kot izbirni parameter kampanje in je popolnoma pregleden, prav tako kot dolžina piškotka. Dovoljenje in dolžina sta torej odvisna le od ciljev vaše partnerske kampanje in poznavanja nakupovalne poti.

 

Sistem in storitve Dognet so med najbolj natančnimi in najboljšimi med partnerskimi omrežji na Češkem in Slovaškem. To jasno izhaja iz neodvisne analize, objavljene na TyInternety.cz 21. 4. 2021. Celotno primerjavo lahko najdete TUKAJ

 

Če boste kot oglaševalec potrebovali za konverzije in njihovo izvajanje kakršnakoli poročila, pišite svojemu menedžerju partnerskega omrežja. Svetoval vam bo, kako jih najdete na vašem računu ali pa vam jih bo pripravil!

Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice.

Več člankov, ki bi vas lahko zanimali

Katere kampanje so na voljo v našem omrežju?